logo
Live CasinosZiņasZviedrijā 2022. gadā ir reģistrēts azartspēļu reklāmu tēriņu samazinājums par 15%.

Zviedrijā 2022. gadā ir reģistrēts azartspēļu reklāmu tēriņu samazinājums par 15%.

Publicēts vietnē: 26.03.2025
Nathan Williams
Publicēja:Nathan Williams
Zviedrijā 2022. gadā ir reģistrēts azartspēļu reklāmu tēriņu samazinājums par 15%. image

Jautājums par publisko azartspēļu reklāmu šobrīd ir pretrunīgs temats visā pasaulē. Valdībām cenšoties cīnīties ar azartspēļu problēmām, šī mārketinga taktika pēdējā laikā tiek asi kritizēta. Taču azartspēļu operatori un sabiedriskie mediji ir iebilduši, ka azartspēļu reklāmu aizliegšana var samazināt finansējumu tādiem kritiskiem pakalpojumiem kā sports un veselības aprūpe.

Zviedrijā azartspēļu nozarei paveicās izvairīties no dienas aizlieguma 2022. gadā. Šis lēmums ir pierādījies uzreiz pēc Zviedrijas Azartspēļu iestāde (Spelinspektionen) teica, ka valstī reģistrēts zemākais azartspēļu reklāmas līmenis kopš 2018. gada.

Saskaņā ar iestādes sniegto informāciju, regulētie azartspēļu operatori Zviedrijā 2022. gadā reklāmas darbībās ieguldīja 3,4 miljardus Zviedrijas kronu (280 miljonus eiro). Tie ir bruto reklāmas izdevumi tradicionālajos mediju kanālos, piemēram, TV un radio.

Ir vērts atzīmēt, ka 2022. gada reklāmas izdevumi ir mazāki par pusi no 7,3 miljardiem Zviedrijas kronu (620 miljoniem eiro), kas tika ziņots 2018. gadā, kad Zviedrija gadā atsāka savu spēļu tirgu. Tas notika pēc tam, kad valsts sāka izdot jaunas licences saskaņā ar 2018. gada Spēļu likumu.

2018./2019. gadā azartspēļu nozare tika rūpīgi pārbaudīta, un vietējie plašsaziņas līdzekļi izteica plašās apsūdzības. Pēc tam valdība lūdza bijušajam sociālās drošības ministram Ardalanam Šekarabi pārraudzīt azartspēļu tirgus politikas formulēšanu, pirms viņš ieteica pārskatīt reklāmu kā daļu no "Spēļu tirgus pētījuma".

Jaunākā Spelinspektionen statistika liecina, ka kopš 2018. gada azartspēļu reklāmas izdevumi tradicionālajos plašsaziņas līdzekļos, piemēram, TV, radio un drukātajos pakalpojumos, katru gadu ir samazinājušies. Sākotnēji sporta derību un kazino operatoru azartspēļu sludinājumus kritizēja organizācijas un politiķi, nosaucot tos par riskantākajiem azartspēļu produktiem.

Jaunākais ziņojums atklāj taisnīgu azartspēļu reklāmu izdevumu sadalījumu visās nozarēs. Tālāk ir norādīts, kā sabiedrība izmantoja azartspēļu reklāmas

  • Loteriju rīkotāji - 26
  • Sporta derības - 28%
  • Sporta totalizatori, kas nav zirgsacīkstes -28%
  • zirgu skriešanās sacīkstes - 12%
  • Bingo — 4%
  • Mīkstās spēles - 4%

Taču Zviedrija nav viena, kas cenšas samazināt azartspēļu reklāmas. Austrālijā tika ierosināts parlamentārās izmeklēšanas ziņojums pakāpenisks aizliegums mazāk nekā 3 gadu laikā. Tas pats scenārijs turpinās Apvienotajā Karalistē, kad Chelsea, augstākās līgas premjerlīgas komanda, pārtrauc kreklu sponsorēšanas līgumu ar vietēji regulētu derību firmu.

Nathan Williams
Nathan Williams
Rakstnieks
Neitans "KiwiKing" Viljamss globālajā dzīvā kazino arēnā ienes kivi pieskārienu. Sajaucot savu analītisko prātu ar infekciozu aizraušanos ar spēli, viņš izstrādā saturu, kas vada, informē un izklaidē.Vairāk autora ziņu